Geoblog.pl    kasipat    Podróże    Włochy - Toskania 2009    Piombino

Piombino

Włochy
Włochy, Piombino

Po dniu spędzonym na plaży postanowiliśmy zrobić sobie wycieczkę do Piombino. Miejscowość oddalona jakieś 10 km od Parku Albatros. Piombino jest jednym z głównych miast portowych w tej części Włoch. Znajduje się tam port pasażerski - odchodzą stamtąd promy m. in. na Elbę oraz duży port towarowy. Samo miasteczko niewielkie, ale bardzo miłe. Jest tam niewielu turystów, którzy traktują to miejsce jako przystanek portowy po drodze na lub z Elby. W miasteczku znajduje się za to ładna uliczka prowadząca do zatoki, przy której zlokalizowane są różne rodzinne trattorie. My namiętnie odwiedzaliśmy Trattorię Mamma, mniej więcej w połowie uliczki - świetne jedzenie i bardzo sympatyczni ludzie. Nikt tam nie mówi po angielsku ani w innym języku niż włoski, ale zupełnie to w niczym nie przeszkadza. Kucharze i kucharki wychodzą z kuchni żeby porozmawiać z gośćmi, którzy oczywiście w większości są ich dobrymi znajomymi abo rodziną, wszyscy się uśmiechają, generalnie panuje tam bardzo rodzinna, miła atmosfera.