Geoblog.pl    kasipat    Podróże    Szukając Draculi, czyli przez Transylwanię nad Morze Czarne    Sighnisoara

Sighnisoara

Rumunia
Rumunia, Sighişoara

Wreszcie dojechaliśmy do miasta, które nas zainspirowało do wybrania Rumunii, jako cel naszych wakacji. Całkiem ładne i tyle. Trochę nas rozczarowało. Zobaczyć je warto, ale chyba raczej po drodze. Stare miasto jest malutkie zamknięte w murach obronnych. Kamieniczki są śliczne i kolorowe. Spacer wąskimi uliczkami jest przyjemny, ale smutno się chodzi po mieście, w którym nic się nie dzieje i nikogo nie ma. Wiem było po sezonie, ale oprócz nas spacerowały tam może jeszcze ze dwie pary. W Sighnisoarze latem odbywa się duży turniej rycerski, wtedy raczej nie ma co marzyć o spokojnym spacerowaniu. Jest to też miasteczko, w którym urodził się sławny Vlad. Szkoda, bo jakoś tak smutno widzieć takie ładne miasteczko pogrążone w letargu.

Wśród starych kamieniczek są setki hoteli, więc ze znalezieniem miejsca do spania i nie powinno być problemów, zależy tylko jak duży mamy portfel. My pojechaliśmy trochę dalej od centrum, na ulicę, przy której były same pensjonaty i nocowaliśmy w Pensiunea Ana Cristina – 80 lei bez śniadania. Bardzo ładne pokoje i miła właścicielka.

Na obiad polecam Restaurację LA PERLA, w której oprócz wszechobecnej w Rumunii pizzy można zjeść np. tochiturę (mamałyga z gulaszem, serem i jajkiem sadzonym) i różnego rodzaju cibory (zupy).